Консультпункт
У школі розглядається використання засобів візуалізації для створення електронних ресурсів у процесі навчання з різних дисциплін , а саме:
- Особлива увага приділяється програмним засобам візуалізації предметних даних, які дозволяють представити проекти , кількісні відношення, просторові об’єкти і процеси як абстрактні мультимедійні статичні або динамічні моделі, що імітують сутність предмета пізнання і на яких математичні дані можуть бути подані одночасно в комбінації різних форм: текстових, звукових, графічних, анімаційних, фото і відео.
- Встановлено, що при створенні електронних ресурсів для навчання математичних дисциплін з використанням засобів візуалізації навчального матеріалу доцільно дотримуватись таких основних принципів: когнітивної візуалізації, інформаційної насиченості, наочності, стиснення, повноти, цілісності сприйняття, достовірності, актуальності і точності математичних даних.
- Проведено аналіз програмних засобів візуалізації навчальних даних за такими характеристиками як вільно поширювальний програмний продукт, зручність і простота використання, багатий візуальний матеріал, інтеграція з системою управління навчанням Moodle і сервісами хмарних інформаційних технологій, зручність працювати на екранах будь-якого розміру: від смартфонів до комп’ютерів.
- Визначено спеціальне і загальне програмне забезпечення, що відповідає цим вимогам і застосування якого для наочного подання даних дає змогу зробити складний навчальний матеріал зрозумілим і доступним для усвідомлення, представити його в організованому, компактному і концентрованому вигляді.
- Наведено приклади використання програмних засобів візуалізації математичних даних як спеціального Google таблиці, форми , презентації , блоги(Office 365)
- Для створення мультимедійних моделей візуалізації навчальних предметів даних з використанням таких засобів, як таблиці, графіки, діаграми, інтелект-карти, навчальні фільми, інфографіка, мультимедійні презентації та інтерактивні плакати.
Організація самостійної роботи з використанням ІКТ підвищує мотивацію, активність і самостійність студентів, розвиває в них здатність самостійно отримувати знання.
GeoGebra (https://www.geogebra.org) – це вільно поширюваний програмний
сервіс створення динамічної математики, який дає можливість створювати «живі
креслення» у геометрії, алгебрі, теорії ймовірності та статистиці. На рис. 1
представлено дослідження розподілу Пуассона в сервісі GeoGebra. Використання
GeoGebra в освітньому процесі допомагає студентам розвиватися, вчитися
досліджувати і практично застосовувати математичні методи, вишукувати нові знання
та свідомо їх засвоювати.
Програмний сервіс GeoGebra надає безкоштовне програмне забезпечення − пакет
динамічної математики і сприяє створенню нових навчальних матеріалів .Саме це відрізняє сервіс GeoGebra від інших програм для побудови
графіків, оскільки в його основу покладено ідею візуалізації експериментальних
випробувань на базі побудови різного виду кривих.
Інфографіка (англ. infographics) – це графічне візуальне подання даних або
знань, створення моделей подання даних у зручному для перегляду та засвоєння
вигляді, що допомагає правильно їх організувати, спростити сприйняття. За його
допомогою, використовуючи графічні матеріали для того, щоб підвищити можливості
зорової системи людини бачити моделі і процеси, можна покращити сприйняття даних.
Мультимедійні презентації – це набір слайдів, де можуть розміщуватися текст,
графічні об’єкти, рисунки тощо. Презентація може містити звук, відео та анімацію . Мультимедійні ефекти презентації дають змогу зосередити увагу слухачів на
головному і сприяють кращому запам’ятовуванню навчального матеріалу.
Найзручнішими і найдоступнішими для викладачів ЗВО щодо створення
мультимедійних презентацій, на наш погляд, є програмні засоби Apache OpenOffice
Impress і Google Presentations.